Trail Rides

Upplev offroadkörning i vår natursköna skog med varierande utmaningar!

​

Du har valet att antingen köra din egen bil eller en av våra. Har man tur kan man få se kronhjort, rådjur eller annat vilt.

Samtliga förare behöver giltigt B-körkort

164402503_439591377276143_11760839980079

Ensamkörning

1,5 - 2 timmar

För dig somm vill koncentrera dig på körningen utan störningar!
Vi börjar med en genomgång av bilen och terrängkörning, sedan ger vi oss ut på banan. Vi börjar med enklare spår och sedan växer svårigheten allteftersom. Du kör i separat bil och vi håller radiokontakt mellan bilarna. Du följer efter en av våra instruktörer som ger dig instruktioner, ibland över radio och ibland genom handsignaler. Under körningen stannar vi upp och tar en fika.

Familjesafari

2 - 2,5 timmar

För upp till 2 förare och 1 vuxna eller 2 barn som passagerare per bil

​

Spännande för hela familjen!

Vi börjar med en genomgång av vad det innebär med terrängkörning och vad man ska tänka på när man lämnar asfalten. Sedan drar vi till skogs där ni följer efter en erfaren offroadförare. Ni får köra med en lättkörd terrängbil med automatlåda. Ni kan även köra egen bil om ni så önskar. Naturligtvis har vi radiokontakt mellan bilarna. Körningen är anpassad för en familjeupplevelse, och vi förstår fullkomligt om barnen behöver springa av sig eller behöver annan aktivitet. Förarna turas om att köra. Under färden stannar vi till och fikar längs med banan.

(Pris per bil)

20210515_124356.jpg
164909251_706345760036950_12005819683777

Kompisutflykt

2,5-3 timmar

För upp till 4 förare per bil

​

Vi börjar med en genomgång av bilen och terrängkörning, sedan ger vi oss ut på banan. Vi börjar med enklare spår och sedan växer svårigheten allteftersom. Ni kör i separat bil och vi håller radiokontakt mellan bilarna. Vi växlar förare regelbundet så att alla får uppleva olika svårigheter. Ni följer efter en av våra instruktörer som ger er instruktioner. Körningen anpassas efter varje förares förmåga och önskemål. Under körningen stannar vi upp och tar en fika.

(Pris per bil)

Presenten

1,5 timmar

1 förare och upp till 3 passagerare

​

Vad är bättre att ge till den blivande studenten, födelsedagsgrisen eller annan jubilar än ett offroad äventyr på Offroadskolan?

​

Presenten består av ett presentkort som sedan kan användas av den firade för att boka sin utflykt och även ta med upp till 3 vänner eller familj på en fantastisk upplevelse!

​

Vi börjar med en genomgång av fordonet ochterrängkörning och sedan ger vi oss ut på banan. Där kör vi i varierande terräng beroende på önskemål och kunskap. Efter körningen stannar vi upp och tar en fika.​

​

Samtliga Trail Rides kan köpas som present, och ytterligare tid kan köpas till om så önskas.

20200512_184019_edited.jpg