Om Oss

Offroadskolan ligger vackert beläget i Östra Färs, några kilometer norr om Lövestad. Vår “bana” går genom den 45 hektar stora fastigheten där vi även bedriver jordbruk och skogsbruk. Jordbruket och skogsbruket innebär att banan och svårigheterna ändrar sig allt eftersom. På fastigheten rör det sig mycket vilt, och har man tur kan man få se kronhjort, hjort, rådjur, räv eller gris. På våren kan man höra lövgrodorna kväka.

Vi har alltid tyckt om att komma längre ut i naturen och uppleva saker som man inte annars hade haft möjlighet till om man inte tagit sig dit med en 4-hjulsdriven bil. Vi har under många år kört runt i bland annat Kalifornien, sydvästra USA, Island, Färöarna och Skandinavien. Under dessa resor har vi stött på fantastisk natur och vyer liksom andra likasinnade, och det är med de kunskaperna och erfarenheterna som vi nu vill hjälpa andra att få ha samma fantastiska upplevelser. Därför startade vi Offroadskolan.

​

Vår fokus är på hållbar terrängkörning. Vi kör för att njuta och av både körningen och resan, samtidigt som nästa som kommer ska kunna få samma upplevelse. Dessutom så innebär hållbar terrängkörning mycket mindre fordonsskador och reseavbrott. För företag som har bilar som regelbundet kör ut i terrängen innebär hållbar terrängkörning lägre reperationskostnader och färre avbrott i verksamheten.

Vi erbjuder allt från nybörjar prova-på dagar till kurser för företag som har anställda som kör i terrängen som del av jobbet. Vi skräddarsyr även kurser och aktiviteter för olika behov. Ska du på semester och hyra bil för att ta dig runt i djungeln? Då kan vi hjälpa dig att få en fantastisk upplevelse.

20210128_114813.jpg