fre 07 juli

Offroadskolan

Overlandinghelg i Östra Färs

Följ med oss på en overlandinghelg i Östra Färs med omnejd! Denna veckans guidad tur är Livet och Leverne Förr

Anmälan är stängd
Se andra evenemang
Overlandinghelg i Östra Färs

Tid och plats

07 juli 2023 17:00 – 09 juli 2023 15:00

Offroadskolan, Hölerödsvägen 232-18, 275 72 Lövestad, Sverige

Om evenemanget

Overland Adventure Weekend i Östra Färs

Upplev en överlandad äventyrshelg i Östra Färs och turnera det bästa som den skånska landsbygden har att erbjuda, med allt från utsökt natur och jordbruksmarker till lokala slott och pittoreska byar. Med tre dagar och två nätter av landning är ditt äventyr bara timmar bort!

Njut av närproducerad mat, tillagad till perfektion över öppen eld. Campa tillsammans med andra overlanders i det som har kallats det lugnaste området i Skåne, och njut av kvällens program medan du sitter under hundra år gamla träd.

Välj din upplevelse - Utforska på egen hand eller gå med på vår guidade dagstur. Om du väljer att gå med på den guidade turen kan du välja mellan ett antal olika turämnen, som alla erbjuds på olika helger och storhelger. Om du väljer att utforska på egen hand, ger vi dig en mängd information om platser utanför allfarvägen att besöka.

Har du ingen egen överlandningsrigg? Inget behov, vi kan tillhandahålla tält och sovsäckar på begäran. Vårt startpaket innehåller allt du behöver för att se om överlandning är rätt för dig. Ta bara med din dagliga förare.

Följande ingår:

• Middag fredag kväll
  • Frukost lördag morgon
  • Middag lördag kväll
  • Program på lördagskvällen
  • Frukost söndag morgon
  • Campingavgifter på Offroadskolan

Utrustningspaketet inkluderar:

• Tält
  • Sovsäck
  • Sängkläder
  • Luftmadrass eller spjälsäng
  • Camping redskap

Guidad tur inkluderar:

• Guidad kör själv-tur lördag 10-16

Overland Adventure Weekend är ett gemensamt program av Tourista, Offroadskolan och Sweden Overlanding

Biljetter

• Overlanding weekend

För dig som har egen bil och utrustning

Från 5 000,00 kr till 10 000,00 kr
    • 5 000,00 kr
    • 7 500,00 kr
    • 10 000,00 kr
  • Overlanding utrustning

För dig som inte har egen utrustning och vill prova på overlanding så erbjuder vi ett komplett utrustningspaket med bl.a. tält, sovsäck, tältbädd, matutrustning, m.m.

Från 1 000,00 kr till 2 500,00 kr
    • 1 000,00 kr
    • 1 500,00 kr
    • 2 500,00 kr
  • Guidad tur lördag

Vill du följa med på en heldags guidad tur på lördag? Du kör själv och vi visar dig smultronställena. Pris per fordon.

2 000,00 kr
    +50,00 kr serviceavgift